יום שישי, 3 בדצמבר 2010

בנק יהב והלבן אלדובי נמנעו לשלם את הריביות וגבו כספים שלא כדין

תביעה ייצוגית בסכום 12 מיליון ₪ נגד בנק יהב והלמן אלדובי הוגשה באמצעות משרד עורכי דין נועם קוריס ושות'

לטענת התובע, בנק יהב והלבן אלדובי נמנעו לשלם את הריביות וגבו כספים שלא כדין.

בנק יהב והלבן אלדובי הפרו תקנונים של לפחות שש קופות גמל (חריש, ערד, רותם, תל"ם, עומרים ויהבית), גבו כספים שלא כדין והפרו את חובת הנאמנות שלהם כלפי הצרכנים בכך שנקטו בפעולות  שיש בהן הטעיה חמורה, כך נטען בתביעה ייצוגית על סך  12 מיליון ₪ שהוגשה באמצעות משרד נ. קוריס ושות'.

התובע הייצוגי מבקש להגדיר את קבוצת התובעים שאותה הוא מייצג ככל עמיתי הקופות הרלוונטיות שהפקידו ו/או העבירו כספים לידי המשיבים בין השנים 2004-2009. לפי הערכה התובעים יהיו זכאים לקבל החזר, בגין הכספים שנגבו מהם שלא כדין, של כ-12 מיליון שקל בסך הכל.

בנוסף, מבקש התובע מבית המשפט להורות לבנק יהב ולהלמן אלדובי להימנע מלהטעות בפרסומיהם את הציבור בכללותו ואת עמיתי הקופות בפרט, ולהוציא צו האוסר על הנתבעים להמשיך ולפרסם את תקנוני הקופות, כפי שהם מפורסמים כיום, אלא בליווי אזהרה ו/או הבהרה מפורשת לגבי אי תשלום ריבית קופה וחיוב בהשתתפות בהפסדי קופה.

עו"ד נועם קוריס המייצג את התובע היצוגי, מסר ל"כלכליסט" כי עד שנת 2004 החוק חייב את בנק יהב וחב' הלמן אלדובי לשלם ריבית לעמיתי הקופות החדשים וכך הם מפרסמים לציבור. בשנת 2004 שונה החוק והם כבר לא מחוייבים לשלם ריבית לפי החוק, אבל הם הפסיקו לשלם את הריבית, למרות שאת הפרסומים שלהם בתקנוני קופות הגמל הם לא שינו כבר 5 שנים". קוריס הוסיף כי "הפרסומים הם כאלה שהנתבעים חייבים לפרסם לפני שמשקיעים אצלם כספים, לפי חוק קופות הגמל בתקנונים, אבל שכשמשקיע רוצה להשקיע אצלם, תנאי התוכנית שהם מספקים לו פשוט לא נכונה ומטעה והמשקיעים מגלים זאת רק בדיעבד".

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3237904,00.html